Kellemes közérzetFrissítõ élményA tea véd A katekinok (olyan antioxidánsok, melyek a testben bizonyos elemeket ártalmatlanítanak) gátolják bizonyos baktériumok és vírusok elszaporodását és fertõzõképességét. A tea tehát segít a náthát és a hasmenést okozó baktériumok elleni védekezésben. Fékezi a staphylococchus baktériumokat is, melyek különféle fertõzõ betegségeket okoznak.
Tea az egészséges véredényekért A tea gazdag polifenolokban, melyek szervezetünkben az ún. „szabad gyököket“ ártalmatlanítják. Szabad gyökök például dohányzás, erõs UV-sugárzás közben keletkeznek, de a tudomány mai állása szerint normális anyagcsere-folyamatok közben is. Ezek felelõsek a szív-és érrendszeri megbetegedésekért. Kutatások igazolták, hogy a teafogyasztók körében lényegesen kisebb az artériás megbetegedések és a szívinfarktus kockázata. Minél magasabb a teafogyasztás, annál nagyobb a megelõzõ hatás. Már két csésze tea is nagyjából annyi antioxidánst tartalmaz, mint négy alma. Ugyanezek a mechanizmusok hatékonyan elõznek meg bizonyos rákos megbetegedéseket is.
Bõrápolás a csészébõl A teában található polifenolok antioxidáns hatásaiknak köszönhetõen védik a bõrt a napsugárzás okozta ártalmak ellen. Már 3 dl tea is megfelelõ hatást ér el. Ez különösen a zöld teára érvényes, mely a polifenolok mellett C-vitamint is tartalmaz. A zöld teáról kimutatták, hogy megelõzi a ráncosodást, és a napégés gyógyulását is elõsegíti.
A „vastolvajok“ legendája Szemben a ma is gyakran elhangzó állítással, a zöld és a fekete teában található polifenolok nem „vastolvajok“. A Jenai Egyetem kutatása igazolta, hogy megfelelõ vasbevitel mellett a teázóknak nem kell aggódniuk az esetleges vashiány miatt. Még a krónikus vashiányban szenvedõknek sem kell lemondaniuk a teázás élvezetérõl: egyszerûen csak arra kell figyelni, hogy a teát étkezések után 1-2 órával fogyasszák, de napközben bármikor lehet fogyasztani.
|